nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Misje, wizje i strategie polskich banków
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Szymon  Data: 2009-10-22 14:43:56  Typ wpisu: Przykład  Adresaci: Poziom zarządczy  


Wyzwania:

Ten wpis dotyczył sytuacji i dylematów stojących przed bankami na trudnym rynku. Oto przykładowe misje oraz strategie kilku polskich instytucji bankowych, w wersji mocno skróconej i ogólnikowej. Mam je z materiałów wewnętrznych banków oraz ich materiałów prasowych. Swoją drogą wstrząsające jest to, że niektóre instytucje finansowe nazywają „to coś” strategią. Oto dwa zadania dla osób czytających te opisy: Po pierwsze, zgadnij, który bank jest autorem poszczególnych strategii. Po drugie (jak w zeszytach z ćwiczeniami dla dzieci): znajdź dziesięć szczegółów, którymi różnią się przedstawione poniżej obrazki…

Cytat 1:

Nasz bank pragnie być instytucją finansową pierwszego wyboru dla wybranej grupy klientów, którzy cenią profesjonalne i skuteczne usługi w zakresie realizacji ich potrzeb kredytowych, inwestycyjnych oraz transakcyjnych. Celem banku jest zadowolenie akcjonariuszy poprzez osiągnięcie odpowiedniej rentowności oraz zdobycie pozycji jednej z największych polskich instytucji finansowych poprzez pozyskiwanie i zatrzymywanie najlepiej wykwalifikowanych pracowników sektora bankowego.

 

Cytat 2:

Jesteśmy i będziemy bankiem uniwersalnym, dla którego najważniejsza wartością jest klient. Wzmacniając silną pozycję w bankowości detalicznej oraz na rynku kredytów mieszkaniowych, bank ugruntuje pozycję w obsłudze podmiotów gospodarczych, w tym zwłaszcza małych i średnich przedsiębiorstw. Bank zapewnia swoim akcjonariuszom efektywne zarządzanie powierzonymi kapitałami oraz stwarza warunki do satysfakcjonującego rozwoju zawodowego pracowników. Bank nieustannie poszukuje i wdraża nowatorskie rozwiązania w celu obsługi i pozyskiwania klientów ze wszystkich segmentów rynku, budowy trwałych relacji z klientami i zaspokajania ich szeroko rozumianych potrzeb finansowych.

 

Cytat 3:

Strategia banku zakłada systematyczne rozszerzenie działalności i docieranie do klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw z pakietami nowoczesnych produktów bankowych i produktów uzupełniających, przygotowywanych przez spółki grupy kapitałowej oraz firmy współpracujące. Dążymy, aby każdy klient mógł korzystać z jak największej liczby produktów z pełnego zestawu produktów bankowych.

 

Cytat 4:

Celem banku, wynikającym z jego strategii, jest rozwijanie i umacnianie pozycji w polskim sektorze bankowym poprzez dostarczanie zintegrowanych usług finansowych oraz zachowanie charakteru banku zorientowanego na klienta. Czynnikami wspierającymi realizację zamierzonych celów jest współpraca z grupą kapitałową, stosowanie nowoczesnej technologii, rozbudowa kanałów dystrybucji i świadczenie wysokiej jakości usług. Strategia zakłada świadczenie zintegrowanych usług finansowych, doskonalenie sprzedaży wiązanej i konserwatywne podejście do ryzyka.

 

Gdzie tu unikalny pomysł biznesowy? Gdzie ten „BANG”, który ma porwać tłumy i podbić rynek?!

Skomentuj:
Autor: Robson21 2009-10-22 15:18:31
Misje wizje i strategie to w ogóle osobna bajka --- tworzy się je miesiącami , wydaje na to ciężką kasę po czym wychodzi z tego takie g****o jak powyżej. W moim banku z fanfarami ogłoszono wizję i misję jakiś czas temu i generalnie jak na to patrzę to się niczym nie różni od tego o czym pisze autor. Ale ale ale --- nie zapominajmyże to nie wizja czy strategia czynią cuda lecz jej egzekucja. WSZYSTKO ZALEŻY OD SZCZEGÓŁÓW OPERACYJNYCH i konsekwencji w egzekucji , to właśnie ten bank wygra. I niestety wiem że to nie będzie mój bank. Macie jakąś dobrą pracę dla doradcy korpo? ---