nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Powalcz o SKURCZONE BUDŻETY !!!!!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: vladimir  Data: 2009-12-18 10:36:15  Typ wpisu: Przykład  Adresaci: Poziom menedżerski  


Wyzwania:

Dwa przykłady na dostosowanie oferty do skurczonych portmonetek klientów:

Jedna z agencji reklamowych w Polsce jako pierwsza wprowadziła usługę, w której zamiast tworzyć proste kampanie direct mailingowe (za około 20 tysięcy), proponuje weryfikację i recenzję kampanii tworzonych przez klientów (za 10 razy mniej pieniędzy!).

W dobrych czasach powtarza się zalecenie, żeby klientowi sprzedawać pakiety produktów, a nie pojedyncze produkty. Wąski rynek wymaga zupełnie innego podejścia. Główny produkt sprzedawaj TANIO, dosłownie oczyść go ze wszystkich dodatkowych ozdobników, które jeszcze niedawno wydawały się integralną częścią produktu. Tak działa Ikea – płacisz za gołe deski i śrubki; ale chętnie za dodatkowe pieniądze ktoś sprzeda Ci bejcę, dowiezie kartony, zmontujemy... Dziwne, że do tej pory ten pomysł nie rozprzestrzenił się na dużą skalę w innych branżach. Mój 17toletni syn twierdzi może niektórzy klienci (pewnie tacy jak on) są gotowi sami sobie zmontować nowy samochód jeżeli części będą kosztowały 40 % ceny gotowego samochodu.

Skomentuj: