nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Przykłady wartości dodatkowych
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Szymon  Data: 2010-03-19 14:07:37  Typ wpisu: Przykład  Adresaci: Poziom operacyjny  


Wyzwania:

Oto trzy przykłady prostych wartości dodatkowych, z którymi ostatnio się „zderzyłem”.

 

  1. Znana sieć składów budowlanych we Francji pomaga klientom rozrysować poprawki w układzie mieszkania lub domu oraz w planie  instalacji – w marketach stworzono specjalne stanowiska projektanckie, gdzie w ciągu 15-20 minut Klient może uzyskać podstawową poradę oraz komputerowy draft, zawierający propozycje zmian,
  2. Znajomy trener biznesu, który jest fanem sushi, prowadzi wieczorami dla uczestników szkoleń prosty kurs przygotowania tych japońskich specjałów. Łączna wartość produktów stanowi niewielki ułamek pełnej ceny szkolenia.
  3. No i wreszcie bardzo ciekawa historia, o której przeczytałem cztery miesiące temu na jednym z portali internetowych: W małej sieci sklepów spożywczych w stanie Maine w USA, jesienią 2009 pracownicy spontanicznie zanosili zakupy stałym klientom (a właściwie klientkom, i to raczej starszym) do samochodu, a czasem do pobliskiego domu. Nie była to usługa regularna, ale gdy akurat w sklepie było jest mniej osób, pracownik chwytał siaty i pomagał je zanieść klientce do bagażnika. Gdyby ktoś chciał to zamienić na „sztywną”, opisaną promocję, widzę dużo niebezpieczeństw, ale jeżeli jest to życzliwy spontan, widzę dużo szans :-)

Skomentuj: