nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Co jest jednym z najsilniejszych bodźców motywujących do pracy?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Jakub  Data: 2010-08-23 12:20:23  Typ wpisu: Artykuł  Adresaci: Poziom menedżerski  


Wyzwania:

Wydawałoby się, że znamy odpowiedź na to pytanie. Jednakże jedne z ostatnich badań prowadzonych przez Harvard Business School na ponad 600 menedżerach z kilkudziesięciu firm ujawniły wagę jeszcze jednego czynnika, który ma bardzo duże znaczenie w motywowaniu i zarządzaniu emocjami, zwłaszcza pracowników umysłowych. Mowa o POSTĘPACH W PRACY.



Jak pokazują badania realizowane przez Teresę Amabile i Stevena Kramera, wtedy, kiedy ludzie mają poczucie, że ich praca rzeczywiście idzie do przodu lub gdy naprawdę widzą, że otrzymują wsparcie w pokonywaniu przeszkód, wtedy czują rzeczywiście pozytywne emocje i rośnie w bardzo istotny sposób ich dążenie do osiągnięcia sukcesu. I odwrotnie - jeśli widzą głownie przeszkody na drodze do celu, jeśli czują, że utknęli i nie widzą progresu  - wtedy pojawia się istotna demotywacja.

Okazuje się, że nawet minimalny postęp wywołuje pozytywne emocje i uruchamia motywację mocniejszą niż jakiekolwiek inne wydarzenie związane  z pracą.

 

Jakie praktyczne wnioski wynikają dla menedżerów z cytowanych badań?

  • dostarczaj pracownikom istotnych celów, niezbędnych zasobów i wsparcia merytorycznego oraz emocjonalnego w czasie realizacji powierzonych zadań
  • I - CO WAŻNIEJSZE: rób wszystko, aby nie utrudniać pracownikom realizacji zadań poprzez autokratyczną zmianę celów, bezwład decyzyjny, niezdecydowanie bądź blokowanie zasobów
  • używając własnej mocy decyzyjnej i siły wpływu pomóż likwidować te bariery proceduralne, które rzeczywiście godzą w efektywność pracy Twoich ludzi
  • uważaj, by drobnych wpadek nie rozdmuchiwać do rozmiarów sytuacji kryzysowych - niech będą po prostu życzliwie „ogranymi” okazjami doi wyciągania wniosków
  • kultywuj zasadę pomagania innym. Niech stanie się ona elementem Waszej kultury biznesowej i wewnątrzorganizacyjnej
  • nie unikaj osobistego zaangażowania w pomoc innym w realizacji celów - jeśli tylko wymaga tego sytuacja. Zakasanie rękawów i pomoc na pierwszej linii nie tylko ułatwi podwładnym realizację celów, ale w doskonały sposób modeluje właśnie taką kulturę
  • świętuj postępy, nawet małe kroki do przodu. W wersji minimum - po prostu dostrzegaj codzienne postępy w pracy swoich podwładnych, zwłaszcza na trudnych odcinkach biznesowego frontu.
Skomentuj: