nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
O POCAŁUNKACH, WINDZIE I T-SHIRTACH
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Jakub  Data: 2011-02-07 09:31:30  Typ wpisu: Szybka rada  Adresaci: Poziom operacyjny  


Wyzwania:

O sprzedaży i marketingu produktów i usług mówi się bardzo dużo. A w wielu organizacjach i u wielu osób kuleje to, co dotyczy pierwszego kroku w tworzeniu i sprzedaży towaru bądź usługi. Kuleje sprzedaż idei, pomysłu.

Warto przypomnieć kluczowe zasady pomagające zaprezentować i sprzedać pomysł innym ludziom:

 

KISS

„Keep it simple, stupid!” albo  „Keep it short and simple”. Pierwotnie ta reguła dotyczyła konstrukcji sprzętu dla wojska.  Chodziło o to, by był on na tyle prosty, żeby można go było naprawić prostymi narzędziami, przy podstawowej wiedzy technicznej. We współczesnym biznesie (i zresztą nie tylko) jest to złota zasada komunikacji. Nasze stare polskie: „Krótko, zwięźle i na temat”.

 

Test windy

Wyobraź sobie, że chcesz przedstawić swój pomysł bardzo ważnej, wpływowej i bardzo trudno dostępnej osobie w Twojej firmie. Do tej pory  nie było szans umówienia się na spotkanie. Jedziesz windą w biurowcu  i oto dzieje się cud. Do windy wsiada  owa bardzo ważna osoba. Uśmiecha się życzliwie i jest w dobrym humorze. Masz jedyną szansę przedstawienia jej swojego pomysłu. A czasu masz tyle, ile winda potrzebuje na zjechanie na dół z  X  piętra.

Czy Twój pomysł zda test windy? Czy potrafisz w kilku zdaniach  wyłożyć sedno Twojej idei? I to jeszcze w atrakcyjny, nośny sposób?

Jeśli potrzebujesz na wyłuszczenie swojego pomysłu godziny oraz mnóstwa wykresów, slajdów i multimediów, to może oznaczać, że nie masz jeszcze do końca przemyślanego pomysłu. Być może jeszcze nie jesteś gotowy zakomunikować go światu.

 

T-shirt

Z czym chcesz zostawić swoich słuchaczy, którym prezentujesz własny pomysł? Z jakim hasłem?

Oto kolejny test dla Twojego pomysłu: jakim nośnym hasłem mógłbyś ująć sedno Twojej idei? Gdybyś miał przedstawić swoją ideę jako grafikę na t-shircie, to co tam by się znalazło? Jaki slogan? Jaka ikona?

 

„Pocałunki” w windzie plus seksowny, przyciągający uwagę T-shirt mogą stanowić całkiem przydatną podpowiedź, jak sprzedać swój pomysł, a przynajmniej jak ujawnić go światu.

 

Skomentuj: