nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Jeszcze raz o koreańskim wojowniku
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Jakub  Data: 2011-02-07 09:38:58  Typ wpisu: Przykład  Adresaci: Poziom zarządczy  


Wyzwania:

Mowa oczywiście o HYUNDAI. Przypatrzmy się raz jeszcze dokładnie, dzięki czemu koncern ten osiąga tak spektakularne sukcesy.

 

Czujność

W głównej siedzibie Hyun­dai Motor Company, w centrum dowodzenia koncernu - Global Command and Control Center - zarząd firmy codziennie rano dokładnie śledzi sytuację na 193 rynkach i we wszystkich 8 rozsianych po świecie fabrykach, by móc błyskawicznie podjąć decyzję.

 

Szybkość

Szybkość reakcji jest tu kluczowa. Kiedy Toyota zakomunikowała na początku 2010 r. swą akcję przeglądu i naprawy pedału gazu w modelach dystrybuowanych w Europie, Hyundai od razu podjął decyzję o zwiększeniu w  Czechach i na Słowacji produkcji swych konkurencyjnych aut i30 oraz ix35. To właśnie te modele stały się bestsellerami marki, windując Hyundai Group, do której należy też Kia, na lidera wśród azjatyckich producentów sprzedających w Europie.

Podobnie było w decyzjami pozwalającymi świetnie  wstrzelić się w programy premii za złomowanie starych aut wspierających sprzedaż nowych, przede wszystkim w Niemczech i USA.

Elastyczność

Motorem sukcesu Hyundai była drastyczna zmiana strategii firmy. Wszystko zaczęło się od radykalnej poprawy jakości i stylistyki swoich mode­li. Nie bez znaczenia było zatrudnienie doskonałych designerów, z Niem­cem  kultowym Tho­masem Bürklem na czele. Hyundai oferuje auta nowocześniejsze i z o wiele bogatszym wyposażeniem, zgodnie z założeniem oferowania samochodów o atrak­cyjnej linii i efektywnym napędzie po cenie niższej niż konkurenci. Doskonałym przykładem jest Sonata, od lat najlepiej sprzedające się auto Hyundaia w USA.


We wrześniu ubiegłego roku Hyundai zaprezentował pierwszy model elektrycznego samochodu, jaki powstał w tym kraju - BlueOn. Samochód ten powstał na bazie hatchback  i10. Pozwoli na jazdę z maksymalną prędkością 130 km/h i pokonanie dystansu 140 km. Silnik umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 13,1 sekundy.

W grudniu zaś firma zaprezentowała najnowszy model zasilanego wodorem pojazdu Tucson ix Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV). Samochód ma trafi do masowej produkcji dopiero w 2015 roku. Obecnie największym problemem jest bardzo ograniczony dostęp do paliwa wodorowego.

Tempo i właściwy rytm

Wspomniana Sonata  konkuruje w USA bardzo skutecznie m.in. z Toyotą Camry i Hondą Ac­cord. Koncern wprowadził ją na rynek dwa miesiące przed planowanym terminem, czyli w grudniu 2010 roku. Premierę umożliwiło przyspieszenie produkcji w amerykańskiej fabryce Hyundaia w Ala­bamie. Szybkość i odpowiedni moment lunchu to podstawa. Chodzi tu głownie o przyspieszanie premier nowych aut. Hyun­dai wprowadza je sprytnie w momencie, gdy rywale, zwłaszcza japońscy, są w środku cyklu wymiany modeli.

Właściwe cele

Od pewnego już czasu Hyun­dai realizuję strategię inclusive premium.  Dokonał redefinicji „premium” . Bo dzisiaj premium to  rzeczywiście nie jest już to, co jest luksusowe, drogie i „lanserskie”, ale przede wszystkim to, co innowacyjne, wykorzystujące najnowsze rozwiązania technologiczne, wreszcie to, co ekologiczne. A przy takim rozumieniu premium kategoria ta jest o wiele bardziej dostępna i pożądana niż dobra luksusowe. Zwiększa się target group, także o młodych nabywców.

Te przymioty koreańskiego wojownika dają mu jak dotąd niesamowitą przewagę.

 

Źródło: www.forbes.pl

Skomentuj: