nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Konsekwencja i determinacja w biznesie: egzekucja zamiast planów
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Szymon  Data: 2011-02-26 15:41:34  Typ wpisu: Szybka rada  Adresaci: Poziom operacyjny  


Wyzwania:

Czy zdarza się, że w Twojej firmie powstają szumne, obiecujące plany działania, które następnie są realizowane w bardzo niewielkim stopniu? Czy bywa, że menedżerom i pracownikom brakuje konsekwencji we wdrażaniu pomysłów i realizacji zadań? Dlaczego skuteczna „egzekucja” celów jest większym wyzwaniem dla firm, niż prawidłowe ich sformułowanie? Na czym polega zdrowa, biznesowa „upierdliwość”?

 

Egzekwuj zamiast planować

 

Firmy często koncentrują się na tworzeniu planów, ustalaniu strategii, formułowaniu celów, poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań. Czy rzeczywiście są to cechy, które odróżniają liderów na rynku od pozostałych firm? Nie do końca. Niemal każdy podejmuje postanowienia noworoczne – a tylko co pięćdziesiątej osobie udaje się zamienić słowa na czyny. Każda firma z dumą ogłasza misję i wizję na swojej stronie internetowej – a tylko w przypadku co dwudziestej pracownicy są przekonani, że misja jest zgodna z rzeczywistością.

 

Wszystkie najskuteczniejsze firmy i zespoły łączy jeden wspólny mianownik: DETERMINACJA I KONSEKWENCJA. Skuteczni menedżerowie to często NUDNI menedżerowie (a w każdym razie do znudzenia przypominający i rozliczający zespoły z celów i zadań). Skuteczni pracownicy to ci, którzy nie zrażają się pierwszymi porażkami i wprowadzają zdrowy „rytm” do swojej pracy.

Skomentuj: