nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Przedziwna promocja w Rosji: pieniądze wylatują przez okno
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Szymon  Data: 2011-04-25 09:55:26  Typ wpisu: Dobra praktyka rynkowa  Adresaci: Poziom zarządczy  


Wyzwania:

Nowogród Niżny to ponadmilionowe miasto w europejskiej części Rosji. I właśnie w Nowogrodzie, w środku zimy (a dokładnie w styczniu 2011) z okien jednego z biurowców codziennie o stałej porze wyrzucano 50 tysięcy rubli, czyli około pięć tysięcy złotych. Z dnia na dzień w okolicy biurowca przybywało ludzi. W pogoni za banknotami najpierw dziesiątki, a później setki i tysiące mieszkańców Nowogrodu biegało po śnieżnych zaspach, a czasem ryzykowało życie wbiegając na jezdnie lub na dachy okolicznych budynków.

 

Ta przedziwna promocja była pomysłem jednej z firm produkującej okna. Jej hasłem reklamowym jest zdanie: „Sprawdź, ile pieniędzy wylatuje przez Twoje okno”. Akcję promocyjną zakończyła interwencja milicji oraz protesty rozsierdzonych mieszkańców Nowogardu.


 

Promocja jest ciekawym przykładem „marketingu partyzanckiego”, spopularyzowanego przez Jaya Levinsona. Ponieważ od tej kontrowersyjnej „promocji” minęły trzy miesiące, pojawia się pytanie, na ile przyniosła spodziewany skutek. Na pewno przyciągnęła uwagę – przedstawiciele firmy twierdzą, że w ciągu kilku dni wyrzucania pieniędzy strona firmy była odwiedzana dziesięciokrotnie częściej, niż do tej pory (być może internauci szukali informacji na temat kolejnej „emisji” banknotów). Prawdopodobnie udało się też w metaforyczny sposób pokazać problem utraty ciepła i przepłacania rachunków za energię. Nie ma jednak żadnych informacji, które potwierdzałyby wzrost udziałów firmy w rynku; z kolei niektórym mieszkańcom Nowogrodu pozostał niesmak, związany z zamieszaniem i brakiem szacunku dla pieniędzy, nonszalancko wyrzucanych z okna.

Skomentuj: