nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Szukając okazji do renowacji… - zestaw pomocnych pytań
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Jakub  Data: 2009-08-18 15:10:20  Typ wpisu: Narzędzie  Adresaci: Poziom zarządczy  


Wyzwania:

W poprzednim wpisie TUTAJ przedstawiłem, jak działa „rysowanie mapy zadań” w poszukiwaniu okazji do renowacji. Ale skoro mamy być SMART COMPANY, musimy wykazać się odpowiednim sprytem i zapobiec przeoczeniu cennych momentów, może warto sięgnąć po listę pytań kontrolnych. Taką listę zredagowali Lance A. Bettencourt i Anthony W. Ulwick, zwolennicy „rysowania mapy zadań” w poszukiwaniu innowacji (więcej o ich podejściu w HBR Polska, X 2008).

A oto ściąga dla nas wszystkich, którą przygotowali obaj panowie:

OKAZJE DO INNOWACJI W ODNIESIENIU DO CAŁEGO ZADANIA KLIENTA

  • Czy zadanie można wykonać sprawniej lub wydajniej?
  • Czy pewni klienci napotykają większe trudności niż inni (starsi-młodsi, kobiety-mężczyźni, doświadczeni-początkujący)?
  • Jakie problemy lub niedogodności pojawiają się podczas wykonywania zadania przez klienta?
  • Co można zrobić z zapotrzebowaniem na konkretne elementy (redukcja, eliminacja, alternatywy)?
  • Kto lub co może pomóc klientowi w realizacji poszczególnych kroków? Co może być robione automatycznie, co można przekazać komuś innemu?
  • Jak obecne trendy mogą wpłynąć na sposób wykonywania tego zadania – teraz lub w przyszłości?
  • Gdzie pojawia się najwięcej trudności? W jakich kontekstach?
  • Gdzie i kiedy Klient może jeszcze chcieć wykonać to zadanie? 

 

OKAZJE DO INNOWACJI W ODNIESIENIU DO POSZCZEGÓLNYCH KROKÓW

  • Co powoduje kłopoty na tym kroku?
  • Czy jedni klienci mają na tym etapie więcej problemów niż inni?
  • Jak wygląda pożądany rezultat końcowy tego etapu (w jakim stopniu różnią się od niego obecne wyniki)?
  • Czy w pewnych sytuacjach krok ten sprawia więcej trudności? W jakich?
  • Jakie są największe wady stosowania obecnych rozwiązań na tym etapie?
  • Co sprawia, że realizacja tego kroku jest czasochłonna lub niewygodna?
Skomentuj: