nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Test windy - crash test dla Twojego pomysłu
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Szymon  Data: 2011-08-21 06:21:47  Typ wpisu: Narzędzie  Adresaci: Poziom operacyjny  


Wyzwania:

Od lat jedną z najciekawszych technik perswazji, wykorzystywanych w korporacjach, jest test, podczas którego mamy pół minuty (30 sekund!) na zainteresowanie drugiej strony naszym pomysłem. Dlaczego akurat pół minuty? Wyobraź sobie, że jesteś autorem obiecującego pomysłu biznesowego; rano wsiadasz do windy z prezesem swojej firmy, który jedzie na swoje (najwyższe) piętro. Mówicie sobie „dzień dobry” i jedziecie. W normalnych warunkach umówienie spotkania z prezesem, z pominięciem wszystkich pośrednich szczebli i barier, byłoby trudne. A tu dostałeś swoją szansę: możesz w zwarty, dynamiczny i atrakcyjny sposób „zajawić” swój pomysł, ZANIM winda stanie na prezesowskim piętrze. Z reguły trwa to właśnie około 30 sekund.

 


Test windy jest znakomitym „crash-testem” dla Twojego pomysłu lub projektu. Chcesz wprowadzić jakieś udoskonalenie w swojej firmie? Chcesz uruchomić nowy biznes? Przygotuj trzydziestosekundową prezentację i przećwicz ją na dowolnej osobie (niekoniecznie prezesie J). Jeżeli zdaniem Twoich odbiorców, potrafisz przekonująco o tym opowiedzieć w ciągu pół minuty, to jest to pomysł, który ma szanse powodzenia. Pomysły, które trudno jest sprzedać w 30 sekund, rzadko kiedy odnoszą sukces. Po prostu są odbierane jako zbyt zawiłe, wydumane i nieprzemyślane. A sukces projektu przeważnie zależy nie tyle od misternej koncepcji i intelektualnej układanki, nad którą siedziałeś miesiącami, lecz od tego, na ile „porwiesz” swoich współpracowników, szefów czy inwestorów.

 

Skomentuj: