nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Sprawdź, czy nie wpadasz w klasyczne pułapki sprzedaży B2B
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Jakub  Data: 2009-08-20 10:26:46  Typ wpisu: Narzędzie  Adresaci: Poziom operacyjny  


Wyzwania:

W sytuacji recesji szczególnie istotna jest praca z dotychczasowymi klientami, jej pogłębianie, pielęgnowanie i rozwijanie.

Dobrze rozumiane i właściwie biznesowo wykorzystywane relacje to bardzo istotny klucz do sukcesu. Czyha tu na nas jednak wiele zagrożeń i schematów myślowych. Zgubna też staje się rutyna, nonszalancja i stare przyzwyczajenia, jeszcze z „dobrych czasów”.   W załączonym narzędziu (liście kontrolnej)  znajdziesz klasyczne pułapki i wyzwania związane ze strategicznym podejściem do procesu sprzedaży business-to-business. Oceń własne podejście jako handlowca lub podejście Twojego zespołu sprzedażowego, jeśli jesteś menedżerem i zweryfikuj, na ile groźne w Twoim przypadku są wylistowane tutaj zjawiska.

Skomentuj:
Autor: lepszejutroo 2010-02-15 13:46:13
Niezła ta lista ale moje pytanie jest takie : CZY JEST ONA KOMPLETNA ?!! U nas w niekturcyh lokalizacjach problem jest inny - to jest taka niecierpliwość handlowców i wpuszczanje klienta w kanał . Na przykład sprzedajemy mu rozwiązanie zbyt skomplikowane a on potem sie czuje NACIĄGNIĘTY !!! Albo sprzedawcy zatajają niektóre info przed klientem ( np. to że serwis jes dodatkowo płatny ) a potem to do nas wraca rykoszetem . Dla mnie ta lista to jest katalog NIEWYKORZYSTANYCH RELACJI . A co z relacjami NADWYRęŻANYMI albo zbyt agresywnie używanymi ?