nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Znajdź swoją USP
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Guru  Data: 2009-08-25 14:39:29  Typ wpisu: Szybka rada  Adresaci: Poziom menedżerski  


Wyzwania:

Już w latach 40-tych powstała koncepcja Unique Selling Proposition – unikatowej cechy produktu lub usługi. Definicję USP można sprowadzić do trzech najważniejszych kwestii. Primo, usługi powinny nieść określoną, rzetelną obietnicę (korzyść) dla klientów. Po drugie, powinny stanowić coś, czego konkurencja nie zaoferuje. Na koniec ta obietnica nie może być trywialna i naprawdę musi działać na wyobraźnię klientów. Aby unaocznić ideę marketingowej USP, poniżej zamieszczam klasyczne dwa przykłady sprzed 60 lat. „Otrzymasz do domu świeżą, gorącą pizzę w ciągu 30 minut – albo nic nie zapłacisz” (Domino’s Pizza) czy też „Mleczna czekolada, która rozpuści się w Twoich ustach, nie w dłoniach” (M&M’s). Ta idea ma szczególny wydźwięk w trudnych czasach, bo przez ostatnie lata wiele przedsiębiorstw po prostu dostarczało towary i usługi, które przeważnie niczym szczególnym nie różniły się od konkurencji. Ostatnio podczas działań doradczych zadałem kilku zaprzyjaźnionym dyrektorom i prezesom pytanie o ich USP na trudne czasy. Odpowiedzi były niejednoznaczne, podczas gdy USP powinna być zdefiniowana i czytelna na każdym szczeblu funkcjonowania danej organizacji.

Skomentuj: