nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Zbuduj plan awaryjny dla firmy lub zespołu
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Szymon  Data: 2009-08-25 15:07:09  Typ wpisu: Narzędzie  Adresaci: Poziom zarządczy  


Wyzwania:

W czasie zimnej wojny, rządy wielu krajów przygotowywały „plany awaryjne” na wypadek ataku nuklearnego. Rynek przypomina „pole bitwy”, przy czym recesja ma często siłę rażenia zbliżoną do wybuchu bomby. Oto, co może zrobić menedżer zespołu albo właściciel firmy, aby JUŻ TERAZ skonstruować PROSTY PLAN AWARYJNY NA WYPADEK TOTALNEJ „ZWAŁKI” RYNKOWEJ. Załączone narzędzie bardziej dotyczy pozycji i sytuacji firmy, ale część pytań i wskazówek można równie dobrze zastosować w mikroskali – w odniesieniu do kilkuosobowych zespołów. Przygotowanie planu „na chłodno” ma trzy ogromne zalety:

  1. Po pierwsze, lepsza jakość rozwiązań. Umysł opanowany, nie spanikowany jest w stanie wygenerować zupełnie inne rozwiązania niż mózg działający pod presją i pod wpływem adrenaliny. Wtedy możesz się zdobyć na rozwiązania, które nie są wynikiem niemądrego „odruchu”.
  2. Po drugie, masz szansę UPRZEDZIĆ pewne wydarzenia. Gdy przewidujesz czarny scenariusz, już teraz możesz wprowadzić „szczepionki”, które ograniczą siłę rażenia recesji albo ataku konkurencji.
  3. Po trzecie, nie wiem, jak Ty, ale ja uwielbiam mieć „plan B” w szufladzie. Zawsze daje mi to poczucie swobody, nie jestem „rozpaczliwie” przywiązany do obecnej rzeczywistości.

W załączniku znajdziesz pytania, które pomogą Ci zbudować skuteczny plan awaryjny.

 

Skomentuj:
Autor: Guru 2009-08-28 10:05:32
Plany awaryjne są niezbędnym ogniwem antyresecyjnym ale być może prościej byłoby oprzeć go na analizie 5-ciu sił wg Portera? Kwestia dostawców jest tu zbyt wasko poruszona, a brakuje np analizy produktów i substytutów.