nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
SPRZEDAŻ DETALICZNA NA TRUDNYM RYNKU
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: krakowiak  Data: 2009-08-29 16:15:38  Typ wpisu: Szybka rada  Adresaci: Poziom zarządczy  


Wyzwania:

 

Nasz biznes polega na sprzedaży do sklepów . Niektóre sobie traz radzą lepiej inne gorzej. Rynek wciąż jeszcze jest mało skonsolidowany istnieje wiele sklepów często rodzinnych , których właściciele czy kierownicy po prostu błądzą . Jak sobie pomyślę czym różnią się sklepy skuteczne od reszty rynku to wychodzi mi taka lista czterech najlepszych Best practise

1. Polowanie na osłabionych konkurentów. Niektóre sklepy dokonują teraz akwizycji słabszych sklepów bo ich właściciele np. spłacają kredyty i w ten sposób powstają małe lokalne sieci . Ale nawet jeżeli ktoś nie zamierza przejmować żadnego innego sklepu to warto zwracać uwagę na tereny gdzie inne sklepy zdecydowanie dają ciała albo wręcz się zwijają , nasz zespół czasem daje taki cynk lepszym sklepom . No bo jeżeli konkurent nie spełnia potrzeb swoich klientów lub jest bliski plajty to klienci gdzieś muszą pójść ... I wtedy działa agresywna promocja, mailing do skrzynek pocztowych itp. skierowany właśnie do klientów na tym osłabionym terenie.

2. Przeliczanie zwrotu z inwestycji z każdego centymetra półki. Radykalnie trzeba wywalać wszystkie produkty gorzej rotujące . Dobre sklepy stawiają wyłącznie na produkty rotujące rewelacyjnie nawet przy niskiej marży oraz na produkty przyzwoicie rotujące z wyższą marżą . bo nie można zamienić sklepu w magazyn drogich  słabo rotujących produktów nawet jeżeli ich producenci wniosą stosowne jak to się mówi opłaty marketingowe.   Mamy przykład takiego klijenta, co nakosił duż eopłaty i za chwilę będzie zwijał żagle.

3. Dostosowanie oferty do trudnych czasów. Na przykład w Ameryce sieci sklepów przyuważyły że w ostatnich miesiącach rośnie sprzedaż odświeżaczy powietrza . No bo to typowy produkt pozwalający lepiej się poczuć w domu , a ludzie teraz są biedniejsi i mniej wydają w mieście No więc sklepy amerykańskie idealnie wyczuły tego typu produkty i dodatkowo wzmacniają ich sprzedaż hasłami (widziałem że była w ameryce, chyba w Walmarkcie,  taka ogromna kampania świąteczna ze sloganem W swoim domu poczujesz się przytulnie i bezpiecznie).

 

4. Godziny otwarcia sklepu. Jeżeli sklep działa w okolicy biurowej nie ma co się silić na wieczorne żniwa i lepiej go zamknąć o 18.00. a Z kolei jeżeli sprzedajesz alkohol i artykuły sporzywcze zdecydowanie rozważ działanie 24 godziny na dobę bo teraz gorzej sobie radzą sklepy , co się otwierają o 8 a zamykają o 16

Skomentuj: