nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Pomysł biznesowy na trudne czasy
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Szymon  Data: 2009-08-15 09:31:52  Typ wpisu: Szybka rada  Adresaci: Poziom operacyjny  


Wyzwania:

Robienie częściej tego, co robiłeś do tej pory, nie wystarczy. Musisz mieć pomysł na realne WYRÓŻNIENIE SIĘ w oczach klientów. Czym chcesz się różnić od innych przedstawicieli handlowych odwiedzających tego klienta? Co takiego klienci znajdą w Twoim sklepie, co sprawi, że nie pójdą dwie ulice dalej? Dlaczego klienci mieliby podpisać umowę na usługi telekomunikacyjne właśnie Z TOBĄ? Jeżeli nie znajdziesz przekonującej odpowiedzi na te pytania i nie wyróżnisz się, będziesz miał mocno pod górkę.

Mówisz: „klienci mnie lubią”? Tak samą lubią 10 innych przedstawicieli. Mówisz: „Sprzedaję renomowane produkty”? Renoma to w tej chwili 10-ty priorytet. Mówisz, że potrafisz doradzić klientom najlepsze produkty i rozwiązania? Dla nich często jesteś zwykłym AKWIZYTOREM, który wciska własny kit lub zbiera zamówienia.

Stwórz coś, bez czego klienci NIE MOGĄ SIĘ OBEJŚĆ. Daj im bezcenne inspiracje, informacje, rady i rozwiązania biznesowe. Musisz być przynajmniej o 20 % lepszy od konkurencji. Czy Twoje usługi są o 20 % tańsze? 20 % skuteczniejsze? klienci potrzebują CIEBIE jak powietrza, żebyś im coś sensownego doradził i ich zainspirował? Jesteś ZAUWAŻALNIE rzetelniejszy i konsekwentniejszy w porównaniu z konkurencją? Czy gdybym przyszedł do Twojego klienta i spytał o 3 najskuteczniejszych / najbardziej niezbędnych dostawców, klient wymieniłby CIEBIE? Jeżeli tak, masz duże szanse na mądre, skuteczne przetrwanie trudnych czasów.

Przy okazji: ważne jest to, że całokształt usługi, którą kupuje o Ciebie klient (pamiętaj! TY też jesteś elementem tego „pakietu”!) musi być o 20 % lepszy od konkurencji. Dlaczego o 20 %? Bo dopiero wtedy klient zauważy różnicę.

Skomentuj: