nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Działaj jak mądry partyzant
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Szymon  Data: 2009-09-07 07:44:38  Typ wpisu: Szybka rada  Adresaci: Poziom menedżerski  


Wyzwania:

 

Kiedyś przeczytałem, że...

z najważniejszych

300

bitew w historii

tylko

6

zostało wygrane frontalnym atakiem.

Podstawą sukcesu jest zazwyczaj zwinne działanie (amerykanie nazywają ten rodzaj firm „Smart Company”) oraz reagowanie na szanse stwarzane przez rynek i „nieruchawą” konkurencję. Jakie są impulsy do takiego działania? Usiądź z zespołem i zrób listę trzech najważniejszych konkurentów. Przy każdym z konkurentów odpowiedzcie sobie na pytania:

 

 

 

 

 

  • Jakie były i są ich działania rynkowe w ciągu ostatnich 6 miesięcy? Które z nich były sukcesem, a które porażką?

  • Które porażki konkurentów można szybko wykorzystać na naszą korzyść? Do których klientów i z jaką propozycją warto „uderzyć”? Jak możemy przejąć rynek?

  • Które sukcesy, odniesione przez konkurentów, są przez nich niedocenione? Które moglibyśmy zaadoptować i rozwinąć w najbliższych miesiącach?

 

 

Lista szans, które firmy „przesypiają”, jest długa. Warto przy tym pamiętać, że jest bardzo istotna różnica pomiędzy ZDROWYM działaniem partyzanckim a presją na działania „po bandzie”, niezgodne z prawem i zdrowym rozsądkiem. Ostatnio okazało się, że w jednym z polskich banków (choć ja jestem przekonany, że nie tylko w tym jednym) presja na wyniki była tak silna, a mechanizmy kontroli na tyle słabe, że doradcy sprzedawali sobie nawzajem produkty bankowe, aby tylko zrealizować targety. Jaki tu był błąd menedżerski? Zamiast uruchomić NARADY WOJENNE i wypuścić dzielnych partyzantów, aby przynosili „skalpy” od zadowolonych klientów z rynku, doradcy zaczęli skalpować siebie nawzajem.

 

Skomentuj:
Autor: ernest.r 2009-09-30 10:37:04
Tekst jest nieco patetyczny ale powinien być lekturą obowiazkową dla zarzadów. Na każde z tych trzech pytań mam dziesiątki odpowoedzi, tylko nikt mnie o to nie pyta.