nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Jak przebić bogatsze firmy i podbić serce ważnego Klienta?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Raban007  Data: 2009-09-10 22:17:08  Typ wpisu: Szybka rada  Adresaci: Poziom operacyjny  


Wyzwania:

U nas polityka w firmie i w regionie jest taka, że staramy się nie przeinwestować Klientów i nie wywalać za dużo pieniędzy na to, by ich uhonorować. A Klienci są dość zmanierowani i roszczeniowi (branża medyczna, częściowo świat nauki i państwowa służba zdrowia). Mamy jednak pewien sprytny i prosty sposób, jak swoimi działaniami przebić bogatszą konkurencję. Nigdy nie wychodzimy sami z ofertą sponsorowania i wsparcia materialnego (mamy zresztą na to zbyt małe budżety).

Czekamy, aż z takimi propozycjami wyjdzie konkurencja, albo aż nasi Klienci sami docisną naszych konkurentów, bo uważają ich za bogate firmy. Wiadomo, że przedstawiciele konkurencyjnych firm też nie mogą dać wszystkiego i odpowiedzieć na wszystkie potrzeby i życzenia naszych wspólnych odbiorców. Nawet jeśli konkurencja zasponsoruje lub sfinansuje jakieś wypasione konferencje czy dużą część sprzętu, to i tak zostawią kogoś na lodzie, albo zabraknie kasy czy to na materiały eksploatacyjne czy też na adaptację pomieszczeń itd. I wtedy wchodzimy my.

Dajemy o wiele mniejszą pomoc, ale to my stawiamy kropkę nad i i to my jesteśmy tymi, którzy dopełniają dzieła! To my jesteśmy tymi, którzy ratują z opresji finansowych i pomagają, gdy wydawało się, że wszystko już było dopięte na ostatni guzik, a potem wychodziło na to, że konkurencja coś przeoczyła, albo odmówiła wsparcia w jakimś drobiazgu, dla kogoś naprawdę istotnym.

Za to nas lubią, to otwiera potem wiele drzwi i to my często jesteśmy kojarzeni i utożsamiani z jakimś eventem, jakąś ważną darowizną dla instytutu. Wystarczy tylko czekać na właściwy czas i nie zrażać się tym, że ma się mniejsze budżety.
Skomentuj: