nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Antypraktyka czyli uwaga na błędy marketingowe
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: farfaraway  Data: 2009-09-16 15:58:58  Typ wpisu: Dobra praktyka rynkowa  Adresaci: Poziom zarządczy  


Wyzwania:

.

W pogoni za dobrymi praktykami chyba wciąż zbyt mało uwagi przywiązujemy do „antypraktyk” czyli po prostu błędów rynkowych, które naprawdę powinniśmy analizować i brać sobie do serca.

Chociaż o błędzie z New Coke firmy Coca Cola słyszeli niemal wszyscy, tego typu błędy wciąż się zdarzają - i to wciąż największym graczom.   Niedawno ponownie trafiłem na opis przypadku Nestle, którą drogo kosztował błąd zmiany opakowania swojego najlepiej sprzedającego się jeszcze kilka lat temu w Szwajcarii czekolady Cailler. Linia wyrobów Cailler jest obecna na rynku od 1825 roku. Nestle postanowiło zmienić nie tylko tradycyjne opakowanie: papier i sreberko, ale też dodało kilka nowych smaków. Warto nadmienić, że zgodnie z panującymi przed kilku laty trendami nowe opakowanie miało być plastikowe. Jaki był wynik? 24% - owy spadek poziomu sprzedaży! Nowe plastikowe opakowanie zupełnie nie odpowiadało konsumentom, a oliwy do ognia dolali także obrońcy środowiska, uczuleni na plastiki. Żeby ratować sytuację Nestle nie tylko wróciło do tradycyjnego opakowania, ale też rozdało 2 miliony tabliczek czekolady swoim szwajcarskim klientom. Błędy kosztują !!!
Skomentuj: