nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Ustal, co powinieneś PRZESTAĆ ROBIĆ !
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Jakub  Data: 2009-09-20 17:42:21  Typ wpisu: Szybka rada  Adresaci: Poziom menedżerski  


Wyzwania:

W trudnych czasach zwróć szczególną uwagę na listę rzeczy, na których się skupiasz. Skoro kryzys może być czasem szans i okazji, trzeba dobrze w nie celować. Jeśli z kolei walczymy o przetrwanie, tym bardziej trzeba dobrze inwestować swoją energię, czas, budżet i siły.

Krakowiak pisał już na WYMIATACZACH tutaj o bardzo ważnej kwestii skupiania się na priorytetach.

Dzisiaj chciałbym zwrócic uwagę na drugą stronę medalu - na rzeczy, które najwyższy czas przestać robić.

Ustal na swój użytek i tego samego oczekuj od swoich ludzi - by określili STOP DOING LIST - listę rzeczy, których trzeba zaprzestać, bo nic albo niewspółmiernie niewiele wnoszą do realizacji celów biznesowych.

Za punkt wyjścia warto postawić sobie właśnie cele czy przyjętą strategię. Następnie przyjrzyjmy się naszym codziennym czy cyklicznym aktywnościom i odpowiedzmy sobie uczciwie na pytanie, czy dane działanie coś konkretnego nam daje w kontekście realizacji strategi czy też nie. 

To podejscie STOP DOING LIST dotyczy zaróno małych operacyjnych rzeczy jak i strategicznych decyzji - czy np. kontynuować inwestowanie w dany produkt, czy też nie.

UWAGA ! Pamiętajmy by STOP DOING LIST nie stała się okazją do ucieczki od ważnych, przydatnych, ale trudnych i niewygodnych działań.

Skomentuj:
Autor: lakshmi 2009-09-29 20:58:23
To działa bo wczoraj rzuciłam ten temat na operatywce i spytałam: co od dzisiaj powinniśmy PRZESTAĆ robić?
Powstała lista chyba 20 fajnych tematów, oto przykłady:
a) Nie czekać z egzekucją nowych pomysłów, aż konkurencja to zrobi.
b) Nie słuchać KAŻDEGO klienta, tylko słuchać tych Klientów, którzy najwięcej płacą lub którzy najwięcej mogliby płacić
c) Nie biegać po Klientach, którzy byli silni jeszcze wczoraj, lecz biegać do tych, którzy będą mocni jutro
d) Nie tracić czasu na podśmiechiwanie się z marketingu, tylko zbudować z nimi sztamę i zsać kasę, którą mają
...i tak dalej i tak dalej.