nowe konto przypomnij mi hasło
Wpisz słowa klucze
lub Wybierz wyzwanie biznesowe
Jak swoimi prezentacjami dać Klientowi wartość dodaną?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Autor: Raban007  Data: 2009-09-24 23:48:59  Typ wpisu: Szybka rada  Adresaci: Poziom operacyjny  


Wyzwania:

Od jakiegoś czasu bardzo dobrze sprawdza mi się przygotowywanie na moje prezentacje sprzedażowe u klientów „negatywnego studium przypadku”, w którym chcę się podzielić ze słuchaczami pewnymi ważnymi wnioskami wynikającymi z naszej współpracy z innymi klientami.

Mówię mojemu potencjalnemu klientowi-słuchaczowi tak: „Zdaję sobie sprawę, że rozmawiacie z kilkoma oferentami. Doceniam, że poświęcicie te 1,5 godziny na moją prezentację. Tym bardziej chciałbym, abyście mieli z tego spotkania konkretną wartość dodaną, bez względu na to, czy wybierzecie nas, czy inną firmę. Chciałbym się z wami podzielić pewnym studium przypadku jednej z firm z waszego sektora, która pominąwszy pewne aspekty naraziła się na niebagatelne konsekwencje... To będzie chyba najlepsza ilustracja naszego podejścia i tego, jak myślimy i działamy, by uchronić swoich klientów przed takimi problemami...”   Zawsze mam frajdę jak widzę zaskoczenie na twarzach słuchaczy, którzy myśleli, że skupię się (jak każdy inny) na swojej firmie i swojej ofercie. Poza tym wszyscy są oczywiście ciekawi wpadki tamtej firmy...

Udaje mi się w ten sposób zyskać na początek 3 bardzo ważne rzeczy:

  • pozytywne zaskoczenie i wyróżnienie się 

  • skupienie uwagi

  • danie słuchaczom naprawdę wartościowych informacji, ciekawie podanych, zamiast „marketingowego bełkotu” na cześć własnej firmy.

  •  

Skomentuj: